PolecaneWiadomości

Joga to nie tylko medytacja i kwiat lotosu [ POLECAMY]

Reklama

POWER JOGA już w Mielcu i to w najlepszym wydaniu oferuje ją Klub EXTREME FITNESS. – Jeśli chcesz poczuć przypływ pozytywnej energii, poprawić swoją kondycję fizyczną, swoje zdrowie i cieszyć się pełnią życia to serdecznie zapraszam do klubu EXTREME FITNESS w Mielcu na zajęcia POWER JOGA – poleca Sławomir Mrzygłód

jolŻyjemy w czasach, kiedy musimy godzić czasochłonną i stresującą pracę z obowiązkami domowymi, spotkaniami z przyjaciółmi, z życiem poza pracą. Na aktywność fizyczną najczęściej albo brakuje nam już czasu, albo po prostu siły. I pomimo świadomości, jak bardzo ruch i wysiłek fizyczny potrzebny jest do zdrowia i dobrego samopoczucia to ciężko jest nam wygospodarować odrobinę wolnego czasu na ten niezbędny element naszego życia.

 

Profesjonaliści, którzy zawodowo zajmują się aktywnością fizyczną zdają sobie doskonale sprawę, że współcześni ludzie po prostu nie mają czasu w ciągu dnia na treningi. Dlatego kluby fitness przygotowują różne formy zajęć także w godzinach rannych lub późnych wieczornych, aby również osoby bardzo zapracowane mogły zrobić coś dla siebie i swojego ciała. Więc jeśli twierdzisz, że nie masz kiedy się ruszać, to wystarczy albo przestawić budzik, aby dzwonił 30 minut wcześniej albo zarezerwować czas, kiedy już wszystkie obowiązki dnia codziennego masz za sobą. Cały sekret polega na tym, aby na aktywność fizyczną zarezerwować stałą, w miarę dokładnie odmierzoną porcję czasu w tygodniu. Czy to takie trudne trenować dwa razy w tygodniu po 25 minut? Albo raz w tygodniu poświęcić godzinę na pływanie? Jeśli od razu zakładasz, że swojej nowej pasji, aktywności fizycznej poświęcisz się bez reszty to jesteś na straconej pozycji. Powinieneś być z siebie dumny, jeśli na początku wygospodarujesz choćby godzinę w tygodniu na jakąś formę aktywności. I pamiętaj, że liczy się przede wszystkim konsekwencja i wytrwałość w realizacji powziętych postanowień. Początki, jak zawsze bywają trudne, ale po pewnym czasie nie będziesz już mógł sobie wyobrazić siebie bez regularnej dawki wysiłku fizycznego. Stanie się to dla Ciebie po prostu czymś naturalnym i nieodzownym jak codzienne mycie zębów i z pewnością zaprocentuje przypływem nowych sił witalnych, energii i zdrowia.

Reklama

 

Jeśli już mamy motywację do ćwiczeń to zwykle zastanawiamy się, co wybrać? Jaka forma aktywności fizycznej będzie dla nas najbardziej efektywna i będzie nam sprawiać najwięcej satysfakcji? Bieganie? Rower? Tenis? Siłownia? Na to pytanie musimy sobie oczywiście najlepiej odpowiedzieć sami. Musimy jednak wziąć pod uwagę różne czynniki, jak choćby to, czy będziemy mogli daną aktywność uprawiać także w okresie zimowym, kiedy warunki pogodowe mogą nas zdecydowanie zniechęcać. Dobrze jest też zwrócić uwagę na to, aby wybrana przez nas aktywność pozwalała w sposób równomierny i harmonijny pobudzać do działania wszystkie partie mięśni i stawów naszego organizmu. Musimy także wiedzieć, że dla organizmu najlepsze są działania, kiedy obok wzmacniania mięśni i poprawiania wydolności organizmu nie zapominamy także o ćwiczeniach rozciągających, zwiększających elastyczność ciała i ruchomość w stawach. Pozwoli na to utrzymać organizm w pełnej równowadze.

 

Reklama

Z taką właśnie myślą opracowano formę ćwiczeń Power Joga. Jest to dynamiczna odmiana jogi, której założenia wywodzą się ze Stanów Zjednoczonych. Tradycyjne formy jogi pochodzące z Indii, polegające na wykonywaniu statycznych pozycji i medytacjach, dla wielu osób wydawały się zbyt mało angażująca ciało. Właśnie z myślą o osobach, którym zależy na rzeźbieniu zgrabnej sylwetki, wzmocnieniu mięśni i poprawieniu elastyczności ciała z położeniem mniejszego nacisku na aspekt duchowy czy medytację stworzono system Power Joga. Zapewne, dlatego też ten rodzaj jogi zyskuje sobie coraz większą popularność w świecie zachodu. W treningu ważne jest, aby umiejętnie gromadzić i wydatkować energię tak, aby zapobiegać nadmiernemu zmęczeniu a jednocześnie zwiększać wydolność organizmu. Sekret tej odmiany jogi tkwi w tym, że nauczyciel może w zależności od doświadczenia i umiejętności ćwiczących wprowadzać modyfikacje tak, aby odpowiednio zarządzać wydatkowaniem energii w trakcie zajęć. Power Joga to odpowiednia kombinacja treningu aerobowego i siłowego, czyli dwie strategie najczęściej zalecane, aby utrzymać zdrowie i formę, co może przynieść bardzo duże korzyści zdrowotne w znacznie krótszym czasie niż konwencjonalne aktywności.

 

Power Joga jest także doskonałym pożeraczem tkanki tłuszczowej, pozwala zwiększyć istotnie pułap tlenowy i wydolność organizmu, zwiększa siłę wszystkich głównych grup mięśni, a także zapobiega takim chorobom jak nadciśnienie czy cukrzyca typu II. Ważne jest też, że ćwiczenia te możemy w zasadzie wykonywać wszędzie i nie potrzebujemy specjalnego sprzętu – wystarczy mata do jogi i kawałek wolnej przestrzeni na przykład w domu lub biurze. Najlepiej jednak będzie jak przygodę z Power Jogą rozpoczniemy pod okiem doświadczonego instruktora, który pokaże nam, w jaki sposób wykonywać poszczególne ćwiczenia. W ten sposób będziemy mogli w pełni wykorzystać ich możliwości i unikniemy błędów, które mogą się pojawić zwłaszcza na początku u osób, które nigdy wcześniej z jogą się nie zetknęły. Warto też dodać, że są to ćwiczenia w pewnym stopniu obciążające organizm i przyspieszające rytm pracy serca, dlatego też od tej formy zajęć swojej aktywności fizycznej nie powinny rozpoczynać osoby otyłe, starsze, z nadciśnieniem czy po przebytych niedawno kontuzjach.

 

Jeśli chcesz poczuć przypływ pozytywnej energii, poprawić swoją kondycję fizyczną, swoje zdrowie i cieszyć się pełnią życia to serdecznie zapraszam do klubu EXTREME FITNESS w Mielcu na zajęcia POWER JOGA.

 

Sławomir Mrzygłód

 

 

Reklama

Zobacz także

Redakcja serwisu CzyliWiesz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Jednocześnie informujemy, że komentarze wulgarne oraz wyrażające groźby będą usuwane.
Ładowanie komentarzy Facebooka ...

Dodaj komentarz

Back to top button
Zamknij