Biznes i inwestycjeMiastoPowiat i gminaRegionSliderWażne informacjeWiadomości

Przebudowa linii kolejowej L-25 droższa niż zakładano. Czy pociągi pasażerskie wrócą do Mielca?

Reklama

Remont linii kolejowej łączącej Mielec z Dębicą będzie droższy, niż pierwotnie zakładano. Na szczęście inwestycja nie jest zagrożona. Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął już decyzję o zwiększeniu kwoty dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla inwestycji pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica”.

– To bardzo oczekiwana inwestycja dla regionu. Linia L25 jest ważna dla gospodarczego rozwoju województwa. Łączy ze sobą dwie strefy ekonomiczne mielecką i tarnobrzeską. Jeśli chcemy przerzucić część transportu z naszych dróg na tory, ta linia będzie w tym bardzo pomocna. Cieszę się, że po wielu latach zacznie się remont o co wspólnie z europosłem Tomaszem Porębą zabiegamy – powiedział marszałek Władysław Ortyl.

W ramach prac na linii nr 25, PLK przebudują stacje: Mielec, Rzochów, Kochanówka Pustków i 6 przystanków osobowych, dzięki czemu możliwe będzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew. Umożliwi to w przyszłości utworzenie w Mielcu węzła przesiadkowego oraz uruchomienie dogodnych połączeń w kierunku Krakowa i dalej na północ kraju.

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica”  zakłada, że między innymi poprawić mają się parametry techniczne pod kątem regionalnego ruchu pasażerskiego i towarowego w celu uzyskania prędkości maksymalnej 100 km/h lub 120 km/h.

Reklama

Nastąpi również wymiana nawierzchni na torach szlakowych i głównych, kompleksowa przebudowa peronów na stacjach i przystankach osobowych. Początek prac związanych z realizacją inwestycji planowany jest na przyszły rok.

Reklama
Tagi

Zobacz także

Back to top button
Zamknij
Zamknij