MiastoPolecaneWażne informacjeWiadomości

Uczniowie ZST wyjadą na praktyki do Irlandii

Reklama

Zgłoszony w tym roku przez Zespół Szkół Technicznych projekt pt. „Wiedza i doświadczenie – tak osiągnę sukces!” został zatwierdzony do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).

Projekt realizowany będzie w terminie 01.10.2017 – 30.09.2019. Pozwoli na to kwota przyznanego dofinansowania, która wynosi 62 tys. 612 euro, czyli 269 tys. 640 zł. Autorką i koordynatorką projektu jest nauczycielka języka niemieckiego w ZST Marzena Kasprzyk.

Adresatami projektu są uczniowie klas III Technikum Nr 3 Zespołu Szkół Technicznych w Mielcu kształcący się w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych, którzy po raz pierwszy wyjadą na zagraniczne praktyki zawodowe nie do Niemiec, lecz do Irlandii – opowiada koordynatorka projektu Marzena Kasprzyk. – Uczestnicy projektu będą mieć zapewnione: bezpłatny transport, zakwaterowanie z pełnym wyżywieniem, ubezpieczenie na czas pobytu i podróży, kieszonkowe, a także bogaty program kulturalny, w nim m.in. zwiedzanie Cliffs of Moher.

Przed wyjazdem uczniowie wezmą udział w specjalnym programie zajęć przygotowujących ich do wyjazdu, na który składać się będą m.in.: kurs języka angielskiego branżowego, warsztaty kulturowe czy kompetencji społecznych.
Po zakończeniu stażu uczestnicy otrzymają uznawane za granicą dokumenty: Europass – Mobilność oraz Europass – Paszport językowy.

Reklama

Warto również przypomnieć – dodaje Marzena Kasprzyk z ZST – że otrzymanie dużego dofinansowania (93 tys. 394 euro, czyli 395 tys. 580 zł ze środków programu POWER) na wcześniejszy projekt pt. „Możesz więcej! – praktyczna nauka zawodu w kraju sąsiada” umożliwi wysłanie w tym roku szkolnym na zagraniczne praktyki jeszcze dwóch grup uczniów ZST. Do wyjazdu do Niemiec przygotowują się dwie 20-osobowe grupy uczniów kształcących się w zawodach: technik informatyk, technik pojazdów samochodowych oraz technik mechanik CNC.

Reklama

Zobacz także

Back to top button