Biznes i inwestycjeMiastoPolecanePowiat i gminaRegionSliderWażne informacjeWiadomości

W centrum Mielca powstanie podziemne przejście. Wszystko w związku z rewitalizacja linii kolejowej

Reklama

Prawdopodobnie pod koniec 2020 roku z Mielca odjedzie pierwszy pociąg po zrewitalizowanej linii L-25. Zanim to się jednak stanie, zostanie wykonany cały szereg wielu inwestycji. 

W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach oraz tory na 32 km odcinku między Mielcem a Dębicą. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów, a także zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

W miejscowościach Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Nowe obiekty z pochylniami i systemem oznakowania zapewnią wygodniejszą i łatwiejszą obsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W stacji Mielec przewidziano budowę bezkolizyjnego przejścia pod torami, które ułatwi bezpieczne dojście do peronów. Lepszą komunikację w rejonie stacji zyskają także mieszkańcy.

Reklama

W ramach inwestycji na odcinku Mielec – Dębica, zaplanowano min. wymianę torów na długości 32 km, przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych (6 mostów, 31 przepustów) oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, min. w miejscowości Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia. Prace zapewnią sprawniejszą i bezpieczniejszą jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 70 km/h.

Umowę za 187 778 962,71 zł (netto) na zaprojektowanie prac na odcinku Padew – Mielec – Dębica wraz z wykonaniem robót na odcinku Mielec – Dębica, zrealizuje spółka zależna PLK Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Inwestycja planowana jest w latach 2018 – 2020.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN (wraz z podatkiem Vat), kwota dofinansowania 166 355 438,06 PLN.

Reklama
Reklama
Tagi

Zobacz także

Back to top button
Zamknij
Zamknij