Biznes i inwestycjeMiastoSliderWażne informacjeWiadomości

Wielozadaniowy samolot M28 wyruszył na Latin America Demo Tour

Produkowany w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu dwusilnikowy turbośmigłowy samolot M28 wyruszył w dwumiesięczne tournée po Ameryce Łacińskiej i Karaibach.

Ważący 7.500 kilogramów dwusilnikowy turbośmigłowy samolot w trakcie pobytu w Ameryce Łacińskiej, zademonstruje potencjalnym klientom cywilnym i wojskowym swoje zdolności do przewożenia ludzi i ładunków ze słabo rozwiniętych lotnisk, niewyposażonych w utwardzone i długie pasy startowe. Tournée rozpocznie się 17 marca 2017 roku w Port of Spain w Trynidadzie i Tobago. Następnie, do połowy maja, samolot odwiedzi 12 innych miast położonych w Brazylii, Argentynie, Ekwadorze, Kolumbii, Panamie i Meksyku.

Inżynierowie z PZL Mielec nałożyli ostatnią warstwę farby na nowo wyprodukowany samolot o numerze seryjnym AJE00347 oraz wyposażyli w niezbędny sprzęt, który pozwoli pokazać jego zdolność do szybkiej konwersji na opcję pasażerską, przystosowaną do zrzutów spadochronowych, transportu cargo lub ewakuacji ofiar wypadków.

Kiedy zestawimy manewrowość M28 z jego dużą kabiną i tylnymi drzwiami otwieranymi również w locie, to widać, że ten samolot ma moc i masę ładunku idealną do wykonywania bardzo różnych misji – zwraca uwagę Janusz Zakręcki, Prezes Zarządu Dyrektor Naczelny PZL Mielec. –Siły zbrojne i linie lotnicze w całej Ameryce Łacińskiej i na Karaibach wyrażają ogromne zainteresowanie różnorodnymi i unikalnymi zdolnościami tego wyjątkowego samolotu – dodaje.

Załoga PZL Mielec zaplanowała pierwszy przystanek w Danii Następnie rozpocznie się morska część podróży przez Szkocję i Islandię. Dwudziestego ósmego lutego samolot przyleci do Kulusuk na Grenlandii mając za sobą 2.164 mile morskie i blisko 10 godzin transatlantyckiego lotu. –Pokonanie Atlantyku w połowie zimy w kierunku zachodnim to tylko jeden z przykładów, że ten wytrzymały, niezawodny samolot radzi sobie nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych –  powiedział Mariusz Kubryn, główny konstruktor M28. – Szacujemy, że do końca tournée pokazowego, samolot będzie miał wylatane 14.500 kilometrów nad pasmami górskimi i oceanami, startując i lądując na pasach położonych w dżungli i na wyspach. Zademonstruje swoje zdolności do działania zarówno w wysokich jak i niskich temperaturach – informuje.

Samolot M28 ma certyfikaty brazylijskiej agencji ruchu lotniczego ANAC, EASA i FAA, dzięki którym może latać w temperaturach wahających się od minus 50 do plus 50 stopni Celsjusza. System odmrażania kadłuba jest certyfikowany do lotów w znanych warunkach oblodzenia. Skrzydła o dużej sile nośnej, dwa turbośmigłowe silniki Pratt & Whitney Canada PT6-65B o mocy 1.100 koni mechanicznych (820 kW) oraz śmigło z rewersem ciągu dają temu samolotowi unikalne możliwości jeżeli chodzi o krótki start i lądowanie. Z maksymalnym ładunkiem o masie 2.300 kilogramów M28 może startować i lądować na nieutwardzanych pasach o długości zaledwie 548 metrów.



Tagi
Pokaż więcej

Zobacz Również

Redakcja serwisu CzyliWiesz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach użytkowników.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Jednocześnie informujemy, że komentarze wulgarne oraz wyrażające groźby będą usuwane.
Ładowanie komentarzy Facebooka ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zamknij

Wykryto Adblocka

Wspieraj nas, wyłącz blokowanie reklam