Biznes i inwestycjeMiastoWażne informacjeWiadomości

Zmiana organizacji ruch na ulicy Sienkiewicza i Ducha

Reklama

Nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Ducha Świętego została wykonana w ramach zaplanowanych prac konserwatorskich. Nowe lub odnowione oznakowanie poziome ulicy Sienkiewicza pojawiło się na całej jej długości.

Jak pokazują statystyki policyjne, ale również publikacje lokalnych mediów, najbardziej newralgicznym miejscem jest właśnie wspomniane skrzyżowanie. Od wielu lat dochodzi na nim do wielu wypadków i kolizji drogowych, w tym również z udziałem pieszych.

Konieczność budowy ronda w tym miejscu była wielokrotnie podnoszona jeszcze przed remontem drogi nr 985 w 2009 roku, w skład której wchodzi ulica Sienkiewicza. Dopiero teraz pojawiła się realna szansa na realizację tego projektu.

Jak informuje Powiatowy Zarząd Dróg, koncepcja tego rozwiązania komunikacyjnego jest już gotowa. Prace projektowe powinny zakończyć się do końca bieżącego roku. Dopiero wówczas będzie można wstępnie oszacować koszty przyszłej inwestycji.

Reklama

– Będziemy ubiegać się o dofinansowanie budowy ronda z Funduszu Dróg Samorządowych – powiedział Jacek Krzyżewski, dyrektor PZD Mielec. – Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zaakceptował już podział środków Funduszu Dróg Samorządowych, które zostaną przeznaczone w poszczególnych województwach na dofinansowanie zadań powiatowych i gminnych w 2020 roku. Dla województwa Podkarpackiego to kwota 163 mln PLN. Mielecka inwestycja (rondo) może liczyć na dotację w wysokości 60% jej wartości.

Zanim dojdzie do budowy ronda, koniecznym będzie dostosowanie skrzyżowania do aktualnej – tymczasowej – koncepcji regulacji ruchu w tym miejscu. Widoczne od kilku dniu nowe oznakowanie poziome to nie koniec zmian na skrzyżowaniu. Już wkrótce pojawią się na nim tzw. azyle segmentowe, które zdecydowanie poprawią funkcjonalność, a przede wszystkim widoczność (czytelność) nowego rozwiązania komunikacyjnego. Elementy te robi się „na wymiar”, stąd zaistniała konieczność wymalowania w pierwszej fazie wysepek, na których zostaną zamontowane.

Dodatkowo nad dojazdami do skrzyżowania pojawią się tablice informujące o organizacji pasów (np. lewoskręty, prawoskręty) na samym skrzyżowaniu. Wszystkie te nowe elementy mają pomóc zwiększyć bezpieczeństwo na tym odcinku drogi. Czy tak będzie, w dużej mierze zależy to od samych uczestników ruchu.

Reklama
Reklama

Zobacz także

Sprawdź także

Zamknij
Back to top button
Zamknij
Zamknij