czyliwiesz.pl

Blog tematyczny o biznesie i jego elementach współtworzących.

Marketing

Jakie rodzaje strategii marketingowych można wyróżnić?

Jakie rodzaje strategii marketingowych można wyróżnić?

Odpowiedni marketing jest kluczem do skutecznego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wpływa on na wzrost zainteresowania naszą firmą, a co za tym idzie, zwiększenie sprzedaży. Warto być świadomym tego, że istnieje wiele strategii marketingowych, a ich wybór powinien być uzależniony od rodzaju prowadzonej działalności i wyznaczonych celów.
Jakie rodzaje strategii marketingowych można wyróżnić? Którą z nich wybrać? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w tym artykule.

Czym jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to nic innego jak proces, w którym firma wykorzystuje posiadane zasoby w celu zwiększenia sprzedaży lub zainteresowania. Bardzo częstym celem strategii marketingowych jest również wybicie się na tle konkurencji. Aby strategia marketingowa była skuteczna, powinna ona zostać skierowana do konkretnej grupy odbiorców i wzbudzić w niej potrzebę skorzystania z naszych usług.

Rodzaje strategii marketingowych

W książkach, które podejmują tematykę marketingu, można spotkać wiele rodzajów strategii marketingowych. Istnieją trzy najbardziej podstawowe strategie marketingowe, które można podzielić ze względu na ukierunkowanie. Należą do nich: strategia konkurencji, strategia edukowania rynku oraz strategia ukierunkowana na podtrzymanie obecnej sprzedaży.
Ten ostatni rodzaj strategii, jak sama nazwa wskazuje, ukierunkowany jest na wysoką sprzedaż towarów i usług, oraz niską cenę. Strategia konkurencji natomiast ma na celu analizowanie rynku pod kątem konkurencyjności. Przeprowadzenie takiej analizy pozwala na znalezienie przewagi nad pozostałymi uczestnikami rynku. Strategia edukowania rynku ma z kolei na celu segmentację rynku oraz jego kreowanie.

Strategie marketingowe można podzielić również ze względu na wyszczególnienie. W takim przypadku można wyróżnić, między innymi:
– strategie cenowe – dotyczące kształtowania cen i eliminowania konkurencji,
– strategie produktowe – dotyczące rozwoju produktu i pozycjonowania go na rynku,
– strategie dystrybucji,
– strategie wyboru rynku docelowego,
– i wiele innych.

Jakie korzyści płyną z zastosowania strategii marketingowej w swojej firmie?

Odpowiednio przygotowana strategia marketingowa może przynieść firmie wiele korzyści. Podstawową korzyścią jest oczywiście rozwój całkowitego popytu, na który wpływa zwiększenie liczby klientów oraz zwiększenie częstotliwości dokonywania przez nich zakupów. Drugą istotną korzyścią, którą niesie ze sobą zastosowanie strategii marketingowej w firmie, jest zwiększenie udziału przedsiębiorstwa w rynku. Wśród korzyści można wyróżnić również kreowanie pozytywnego wizerunku wśród stałych i nowych klientów.
Strategie marketingowe potrafią mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Nie bez powodu wielkie firmy zatrudniają specjalistów do spraw marketingu. Zastosowanie strategii marketingowej jest szczególnie istotne w przypadku firm, które dopiero się rozwijają. Odpowiednio zaplanowana kampania reklamowa potrafi skutecznie wpłynąć na wzrost zainteresowania klientów i do zaznaczenia pozycji danego przedsiębiorstwa na rynku.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.